Σάββατο 30 Μαΐου 2015

320 μίλια χαμένης αθωότητας




Ενα απόσπασμα από το βιβλίο.. 

Το βράδυ έβλεπε το μισόγιομο φεγγάρι από
το ανοιχτό παραθύρι και καθώς έμπαινε η πνοή
της ζεστής γης ονειροπολούσε με την σιγουριά
των άγουρων χρόνων τα σχέδια μιας προσδοκίας
που δεν ήξερε από πού θα ερχόταν και πώς, αλλά
ήταν σίγουρη για την έλευσή της.
Για να αλλάξει ρότα έπρεπε να λύσει κάβο, να
απομακρυνθεί από τον τόπο που έζησε ως τα σή-
μερα. Πώς και με ποιο τιμόνι; Είχε τη βιάση των
είκοσι χρόνων της και τις αναστολές των πληγών
που θα άφηνε πίσω. Δεν ήθελε να πληγώνει. Παρ-
μένες αποφάσεις με πείσμα και αγνότητα. «Τώρα
κοντά να γίνει» παρακαλούσε «μη τύχει και ερω-
τευτώ σαν τη μάνα και μείνω να απλώνω σκουτιά
και να γεννοβολάω παιδιά». Έγραφε την τροχιά
του το φεγγάρι... πέρασε τα σύνορα του παράθυ-
ρου. Αποκοιμήθηκε.
Το πρωί έπλεκε τις κοτσίδες της Σοφίας στην
αυλή και βλέπει τον Μιχάλη Μπεχράκη στο δρόμο
τους.
-Ε, πού είναι ο πατέρας σου;
-Στο μαντρί, του απάντησε με την ψυχή να ξε-
καρφώνει.
Η μάνα πήδησε έξω και τη ρώτησε τι ήθελε
στα μέρη τους.
-Μάνα, λες να πει ο πατέρας το “ναι” σε τού-
τον;, τη ρώτησε με αγωνία.
-Κουζουλάθηκες μωρέ; Τι είναι ο πατέρας σου
ατσέλεγος (σπουργίτι); Γιδάρης είναι και αετός!
Αφήνει ο αητός στα έρμα τα παιδιά του; Ποτές!
Κάθισαν στο μεγάλο τραπέζι της σκεπαστής
αυλής και καθάρισαν κολοκύθια, μελιτζάνες, λίγες
μπάμιες και πολλές πατάτες να φτιάξουν στο χάλ-
κινο ταψί το τουρλού. Είχε ανάψει το φούρνο η
Κλειώ αξημέρωτα να βάλει τα ψωμιά και μόλις
ήταν έτοιμα θα έριχνε και το ταψί. Της Νίκης δεν
της άρεσε, μα θα της τηγάνιζε δυο αυγά να της
κατέβει το τουρλού.
Καθάρισαν το σπίτι και μέχρι να μεσημεριάσει
ήσαν όλα έτοιμα. Φάνηκε ο Σήφης από πέρα. Ήταν
λίγο αγριεμένος. Πέταξε την μαντήλα και έριξε
μια βλαστήμια μέσα από τα δόντια του. Σαν από-
φαγαν και σκούπισε η Κλειώ το μουσαμά με την
πετσέτα κάθισε δίπλα του. Εκείνος ξεδίπλωσε το
άχτι του.
-Ήρθε, μαθές, η χάρη του να με παρακαλέσει
στην αρχή και να με απειλήσει στο τέλος-τέλος!
«Δε θα έρθεις στην ανάγκη;» μου είπε «την πόρτα
μου θα χτυπήσεις αφού δεν μπορείς να βάλεις
τάξη στο σπίτι σου, θα βάνεις στη ζήση σου;».
Ακούς λόγια, Κλειώ μου; Απειλές με το ζόρι γιατί
ο σπυριάρης του θέλει πολύ το κορίτσι μας!
«Μωρέ, άντε στα τσακίδια, κωλόγερε» του φώ-
ναξα και τσακίστηκε στα κομμάτια. Η αδελφή μου
θα λυσσάξει σαν της προκάνει τα λόγια.


Κυκλοφόρησε η δεύτερη έκδοση 
από τον εκδοτικό οίκο ΟΣΤΡΙΑ.



27 σχόλια:

  1. Καλοτάξιδο να είναι Αντιγόνη μου!
    Και να είσαι καλά, να αξιωθείς σε πολλά βιβλία ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το έχω διαβάσει, είναι υπέροχο.Καλοτάξιδο και στην δεύτερη έκδοσή του, και στη συνέχεια!!!!!!!!
    φιλιά!!καλό καλοκαίρι, γιαγιά Αντιγόνη, αφού η προσφώνηση γιαγιά, είναι τόσο τιμητική, όταν χαίρεσαι δυο εγγονάκια!φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τα καλά σου λόγια ένα ευχαριστώ μεγάλο!!
      Είναι τιμή μου τα λόγια σου!!!

      Διαγραφή
  3. Καλοτάξιδο και με κάθε επιτυχία εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα μπορούσε να σε λέγαν και...καραμέλα αφού γράφεις τόσο γλυκά...
    Να γίνουν τα βιβλία 100

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλο και επιτυχημενο ταξιδι..Σε καθε γραφτο σου..Καλη μας φιλη...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Μαχαίρη τα λόγια σου πάντα μου δίνουν κουράγιο!!!!!
      Ευχαριστώ!!!!

      Διαγραφή
  6. Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον. Θα είναι το πρώτο από τα βιβλία που έχω να διαβάσω για το καλοκαίρι (δυστυχώς μόνο το καλοκαίρι έχω χρόνο).
    ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ και να ακολουθήσουν πολλά βιβλία ακόμη!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου ευχαριστώ πολύ!
      Συνήθως τα καλοκαίρια διαβάζουν οι περισσότεροι. Μη κοιτάς που εγώ είμαι συνταξιούχος!
      Να είσαι καλά!!!!

      Διαγραφή
  7. Κρήτη οσμίζομαι...χμ...
    Kαλοτάξιδο μωρό μου...Και ετοιμάσου για συνέντευξη...♥ ♥ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλοταξιδο γιαγια αντιγονη το αποσπασμα υπεροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλοταξιδο αγαπημενη μου γιαγια αντιγονη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου, ελπίζω όταν έρθω στα λημέρια σας να συναντηθούμε!
      Πολλά φιλιά και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!!!

      Διαγραφή
  10. Καλοτάξιδη και η δεύτερη έκδοση και ευχομαι συνέχεια!!!
    Θα φροντίσω να το διαβάσω γιατι το,,,,,, ορεκτικό μου άνοιξε την όρεξη!!
    Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι γιαγιά αντιγόνη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συγχαρητήρια, γιαγιά Αντιγόνη! Με το καλό να δείς και άλλα "παιδιά" και εγγόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά ευχαριστώ για τις ευχές σου!
      Να έχεις ένα όμορφο καλοκαίρι!!!!

      Διαγραφή
  12. Καλοτάξιδο και στο δεύτερο ταξίδι του, εύχομαι να είναι και αυτό το πνευματικό σου παιδί!
    Μόνο παρόμοιες αναρτήσεις να μας χαρίζεις Αντιγόνη μου!
    ΑΦιλάκια πάντα με όλη μου την αγάπη! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπημένη Αντιγόνη, καλή επιτυχία, καλά ταξίδια στο καινούργιο σου βιβλίο! Φιλιά πολλά και καλό μήνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή